A tétel a kosárba került
Kosár
Az Ön bevásárló kosara Becsuk

Honlaptervezés marketing stratégia mentén

Megvan az ötlet? Hogy lesz belőle sikeres weboldal?
Olvasási idő:
2019-02-27

 

5 legfőbb szempont honlaptervezés során
Kerüljön el 11 hibát honlaptervezés során
Ezekre figyelve elkerülhet 11 hibát már tervezéskor!
Az internet egy csodálatos határtalan világ. A mai világban nagyon könnyű online üzletbe kezdeni. Nagyon könnyen kezelhető weboldalkezelő rendszerek állnak rendelkezésre a kivitelezéshez.

Van egy árnyoldala is az internetnek, mégpedig a weboldalak túlnyomó része kudarcra van ítélve már az elkészülése előtt. Tömérdek mennyiségű információ áll rendelkezésre minden témában, nagyon kevés olyan ötlet van, mely annyira egyedülálló, hogy még nem található róla semmi az interneten.

A legtöbben úgy vágnak bele a weboldal készítésbe, hogy elfelejtik megfelelően elemezni a helyzetet.
Elfelejtik, hogy a honlaptervezés csak marketing stratégia mentén érheti el a kitűzött célt.


Kitalálják az ötletet és nem vizsgálják meg, vagy nem elég alaposan, hogy:
  • kiknek tudják azt eladni,
  • kikkel állnak majd szemben, kik kínálnak hasonló dolgot,
  • miben tudnak egyediek lenni ha több szereplő is van a piacon,
  • milyen típusú weboldalra van szükségük a sikerhez,
  • milyen marketing stratégia mentén fogják folyamatossá tenni a bevételeket az interneten.
Elkészíttetnek gyorsan egy weboldalt a meglévők mintájára és utána nem jönnek a számok, melyeket reméltek.

(És akkor még nem is beszéltem arról, hogy weboldal készítők tömege árasztja el az internetet olcsóbbnál olcsóbb ajánlatokkal, a "weboldal készítés azonnal még annál is olcsóbban" típusú hirdetésekkel, melyeket nem kívánok most minősíteni.)

Lassan belefásulnak a küzdelembe és feladják.
Azt gondolják, hogy nem nekik való ez, nem megfelelő az ötlet, vagy nem megfelelő kivitelezőt választottak, stb.

Holott mint fentebb írtam, ha az elején megfelelően le van tervezve a projekt, akkor szinte garantált a siker.


Megmutatom Önnek hogyan kerüljön el 11 honlaptervezési hibát!

1. fejezet:
Ötlettől a weboldal tervezésig
Az ötlet megszületésétől a weboldal tervezéséig
Ha megvan az ötlet, akkor mindenki fellelkesül, ami így is van rendben. Ez a tűz kell táplálja minden vállalkozás alapjait.
Utána kell, hogy a következő kérdés felvetődjön.
Célcsoport



És ki fogja megvenni?


A legfontosabb feladat, hogy elkerülje az 1. hibát.


#1. hiba
Mindenkinek el tudom adni!

Ne akarjon mindenkinek eladni!

Le kell szűkítenie a potenciális vásárlók rétegét. Ezzel nagy mértékben tudja növelni az eladásainak profit értékét. Meg kell ismernie célcsoportját és szokásaikat.


#2. hiba
Konkurencia figyelmen kívül hagyása


Elkerülése a konkurencia felmérésében rejlik.

Foglalkozik már más is ezzel?

Honlaptervezés során arra kell törekedni, hogy ismerjük a konkurenciát, általuk használt elemeket, kínált szolgáltatásaikat.

A 3. hiba ebből következik.


#3. hiba
Konkurencia másolása


Ha eljut odáig, hogy felmérte a konkurenciát, nem szabad megelégedni azzal, hogy az ő mintájukra tervezi meg a weboldalt.

Nem mondom, hogy ne használjon fel ötleteket, melyeket ott lát, de ne álljon be a sorba a 20. weboldalként, aki ugyanazt kínálja a vevőknek.
Ezzel csak árversenybe kényszeríti saját magát.
Márka egyediség


Hogyan legyek más?



Ahhoz, hogy a márkáját beazonosíthatóvá, egyedivé tegye marketing stratégiát kell kialakítania arra, hogy milyen egyediséget tud nyújtani a látogatóinak.
2. fejezet:
Weboldalak típusai

A weboldalak típusai
A weboldalak a legegyszerűbb bemutató oldaltól a

komplex egyedi portálokig

sokfélék lehetnek. A weboldal típusát leginkább a kitűzött cél kielégítése határozza meg.

Eleinte sokan úgy gondolják, hogy mindent fog csinálni a weboldal, vagy épp az ellenkezőjét azaz semmit, csak legyen.

Egyik sem jó kiindulópont, sajnos!


#4. hiba
Ágyúval lőni verébre


Kellően meg kell tervezni a szükséges funkciókat és azok alapján választani weboldal típust, mely azt tökéletesen kiszolgálja és lehetőséget biztosít a továbblépésre is.

Figyelni kell rá, hogy pl. ne egy portál funkcióival felvértezett rendszert alkalmazzunk, ha üresen tátonganak az általa kínált oldalak.
Ha elkészít egy oldalt akkor az ne "feltöltés alatt..." felirattal jelenjen meg akár évekig (nem egy ilyen weboldalt találni az interneten).

Ugye látott már Ön is ilyet?

A nyílt forráskódú rendszerek esetén sokszor a weboldal készítő cégek agyontömik beépülő elemekkel, melyekre vagy jelenleg vagy egyáltalán nincs szüksége.
Kérjen tájékoztatást a telepített beépülőkről, vagy nézze át azokat és amiket nem használ azok ne legyenek telepítve, hogy fölöslegesen ne lassítsák a weboldalt.


#5. hiba
Bezárni magunkat szűk keretek közé


Ha kiválasztotta weboldal típusát, az jelenleg ki fogja szolgálni az Ön igényeit, de már most gondolni kell a továbblépésre is.

Nagyon fontos szempont, ha zárt forráskódú (azaz egyedi tartalomkezelő) rendszert választ, mérje fel, hogy később ha szüksége lesz további funkciókra, akkor a rendszer támogatni tudja-e ebben.

Nehéz egyértelműen bekategorizálni a weboldalak típusait, de azért főbb vonalakat meg lehet határozni.

Akkor nézzük végre a főbb weboldal típusokat:
  • Bemutató honlap


    Digitális névjegy, mely bemutatja a vállalkozását, tevékenységét vagy portfólió oldalként szolgál
  • Blog


    Cikkek gyűjteményét kínáló weboldal, mely segítséget, információt kíván adni látogatóinak a kiválasztott témában
  • Termék/szolgáltatás bemutató weboldal


    Értékesítési weboldal, mely azon túlmenően, hogy bemutatja a vállalkozást, tevékenységet és terméket/szolgáltatást, vásárlási, megrendelési funkciókkal van ellátva
  • Webáruház


    Sok tétel értékesítését biztosító weboldal, azonnali fizetési, kiszállítási funkciókkal ellátottan
  • Egyedi összetételű és megjelenésű weboldal


    Minden olyan weboldal, mely a fentebbiekbe nem illik bele és egyedi megvalósítást igényel
A weboldal típusának kiválasztásakor mindig arra kell törekedni, hogy a lehető legegyszerűbb kialakítással érje el a kitűzött célt, de

lehetőséget biztosítson a továbblépésre

.

Egy egyszerű építkezési elvet szeretnék Önnel megosztani, mely mindig a kellő irányba tereli ha nem 100%-ban (vagy inkább 1000%-ban, mely igen ritka) áll rendelkezésére minden információ az induláshoz.
Bemutató oldal

Például ha jelenleg csak márkaépítésig jut el a tervezésben akkor önnek tökéletes indító oldal lehet a bemutató oldal, amíg megtervezi, hogy milyen cikkekkel kívánja fenntartani a látogatók érdeklődését.



Blog
Ha lépett egyet és felkutatta célközönsége szükségleteit, kérdéseit, akkor már blogra lesz szüksége, amiben tökéletes szakmai cikkekkel tudja megválaszolni ezeket az igényeket.



Hírlevél küldés

Ezen a szinten már érdemes egy hírlevél küldő rendszert is bevezetni, hogy a drágán odacsábított látogatókból ingyen újrakommunikálható közösséget tudjon faragni.



Termék/szolgáltatás bemutató oldal
Ha már rendelkezik Ön felé bizalmat tápláló közösséggel, akkor érdemes termékeit/szolgáltatásait bemutatni és értékesíteni tudó rendszerre bővítenie.

Segítségével ki tudja ajánlani - a drága és nem igazán megtérülő direkt termék hirdetések helyett - a közösségének, akik bíznak már Önben a legjobb és számukra hasznos termékeket/szolgáltatásokat.

Hisz addigra már pontosan tudja mire van szükségük, mire vágynak.



Ugye milyen szépen logikusan építkezünk?

Webáruház
Amennyiben Önnek olyan típusú céljai vannak, mely keretén belül több, mint egy-két tucat terméket/szolgáltatást szeretne értékesíteni, akkor ezen a szinten Ön indokolt a webáruház irányába bővíteni, de megtartva a korábbi felépítés minden elemét.



Egyedi funkcionalitású weboldal

Ha teljesen egyedi az ötlete, mely ilyen struktúrájú modellel nem értékesíthető, akkor ugyancsak ezen a ponton érdemes az egyedi funkcionalitást bevezetni.
3. fejezet:
Megfelelő weboldalkezelő rendszer

megfelelő weboldalkezelő rendszer kiválasztása
A weboldal kezelő rendszerek, más néven tartalomkezelő rendszerek segítségével ma már nagyon könnyű weboldalakat készíteni.

Ha megfelelően össze van rakva a weboldal, akkor az új tartalmak létrehozása majdnem olyan könnyű, mintha szövegszerkesztőben szerkesztenénk egy dokumentumot.

Ez napjainkra jelentősen megnövelte a produktivitást.

#6. hiba
Elmaradott rendszer választása


Ha megfelelő háttérrendszerrel van ellátva weboldala, akkor nem szorul rá lépten-nyomon a programozóra, hogy változtathasson annak tartalmi részein.

Tartalomkezelő rendszer kiválasztásának szempontjai


A tartalomkezelő rendszerek (CMS rendszerek) kiválasztásakor a következő szempontokat kell szemügyre venni:



  • a rendszernek moduláris kialakításúnak kell lennie, a későbbi bővíthetőség miatt

  • keresőoptimalizálási lehetőségek jelenléte az oldalak optimalizálhatósága érdekében, ha lehet automatizmusokkal fűszerezve

  • az oldalbetöltési sebesség minimalizálását megfelelően kezeli

  • az oldalak szerkeszthetőségét programozási tudás nélkül támogatja, szövegszerkesztői funkciókkal

  • biztosítja HTML, CSS és Javascript beillesztésének lehetőségét az oldalakba, ha mégis minimális egyedi kiegészítésekre lenne szükség, akár programozó nélkül

  • biztonsági funkciókat biztosít űrlapok létrehozásánál, azok támadhatóságának védelmében

  • legyen mögötte egy aktív fejlesztői csapat, akik által biztosítható az állandóan fejlődő internet adta lehetőségek kiaknázása

  • egyedi funkciók beillesztésére lehetőséget tudjon biztosítani a rendszer

  • lehetőség szerint minden szükségletet biztosítani tudjon egy rendszeren belül

  • a rendszer használható legyen több platformon is, tehát reszponzív legyen, hogy biztosítsa a mobil létet

  • biztosítson segítségeket a használat során, hogy ne legyen rászorulva a fejlesztőkre alap esetben

  • közösségi média beillesztéseket könnyedén meg lehessen benne valósítani

  • kezeljen statisztikát vagy könnyen összeköthető legyen statisztikai rendszerekkel

Most biztos azt kérdezi, uhh, ez tényleg ilyen bonyolult?

Nem bonyolult, csak összetett folyamat!

Ha kellő figyelmet fordít már az elején a megfelelő rendszer kiválasztására megkímélheti pénztárcáját a fölösleges extra költségektől. Nem mindig a legolcsóbb ajánlat hosszú távon a legkifizetődőbb.

#7. hiba
Majd a webmester megoldja
Mint fentebb már írtam, célszerű olyan rendszert választani, mely a weboldal elkészülte után alapesetben nélkülözi a webes szakértőt.

Weboldal tartalom és stratégia gazdája
Természetesen nem Önnek kell kitanulnia a fentebb írtakat, de tisztában kell lennie vele, mielőtt döntést hoz, hogy tudja-e azokat a rendszer amit választ.

Tehát Önnek vagy alkalmazottjának kell terveznie a weboldal építkezését most és a jövőben is, persze tartalmi és stratégiai szinten.


Lovagolni is úgy tud, ha Ön fogja a gyeplőt, igaz?

Akkor választ jó rendszert, ha a programozó bevonása csak akkor szükséges, ha valami funkcionális bővítésre van igény.

Érdemes alaposan körüljárni a témát, hisz ez olyan mint a házépítés.

Az építés során felmerült extra igények töredékébe kerülnek Önnek, mint amikor felépült a ház és utólag szükséges beépíteni azokat.
A weboldal készítés is hasonlóan működik, ha a rendszer megfelelően rugalmas és fel van készítve bővülésre, akkor ki fogja szolgálni minden további igényét is.
4. fejezet:
Értékesítési csatorna szerepe

Az Értékesítési csatorna szerepe
Ha a korábbi hibákat elkerülte, akkor rendelkezik egy működő tervvel és igénnyel egy megfelelő rendszerre.

Tudja milyen típusú weboldalt szeretne megtervezni.

Vigyázzon, hogy elkerülje a következő hibát!

#8. hiba
Azonnal értékesítem a termékem, szolgáltatásom
Ma már szinte lehetetlen úgy az interneten hosszútávon sikeres értékesítést folytatni, hogy direkt módon ismeretlenek számára hirdetjük a termékeinket, szolgáltatásainkat.

Nagyon kicsi lesz vásárlók aránya az elképesztő hirdetési költségek mellett.

Folyamatokban kell gondolkozni!

Értékesítési csatorna


Értékesítési csatorna

alatt azt értjük, hogy előre tervezetten a weboldal látogatója miként jut el vevővé válásáig.

A készített weboldalak minden esetben ezt a célt kell, hogy kövessék és elérjék.


Egy egyszerű struktúrát osztanék meg Önnel, mely bizonyítottan

sikeres stratégia

.

Tételezzük fel, hogy állandó oldalait megtervezte, megvannak a márkáját, vállalkozását, termékeit, szolgáltatásait, azaz teljes tevékenységét bemutató állandó tartalmai. Tudnak Önnel kapcsolat űrlap használatával

kommunikálni a látogatói

.

Következő lépésként ezeket kell folyamatba állítani!

Szakmai tartalmú cikkek
A

marketing stratégia

első lépéseként komoly szakmai tartalommal bíró cikkeket kell írni, melyekre a célközönség vágyik. Felkutatva, hogy mely információk után keresnek az interneten.

Ezekre a cikkekre érdemes látogatókat terelni a weboldalra, fizetett hirdetések és/vagy organikus eléréseken keresztül. A közösségi médiában is ezeket érdemes megemlíteni, reklámozni.


Ügyfélcsalogató mágnesek

A cikkekbe

ügyfélcsalogató mágnesek

(ingyenes letölthető tartalmak, videó anyagok, stb.) elhelyezésével kapcsolati információkhoz juthat (pl. név, e-mail, stb.), melyek segítségével már ingyenesen kommunikálhat a látogatóival.



Folyamatos kapcsolattartás

Folyamatos kapcsolattartással
és értékes anyagok, információk nyújtásával

bizalmat kell építeni

a feliratkozókban Önnel szemben.
Biztosítani kell őket az Ön megkérdőjelezhetetlen szakmaiságáról.



Nem is bonyolult igaz?

Ha már kiépítette a kellő szintű bizalmat követőiben, akkor érdemes csak az első igazán értékesítési szándékú ajánlatát megtennie számukra. Egy alacsony árú, de
kimondottan értékes belépő termék
formájában, hogy első vevővé alakíthassa kapcsolatukat.

Statisztikák szerint az első vevővé alakítás a legnehezebb, mivel, akkor még nincs meg az elköteleződés az Ön irányába!

Ez az igazi elköteleződés első lépcsőfoka, ezért is szükséges
alacsony árú terméket kínálnia
, hogy minél kisebb legyen a rizikó számukra annak megvásárlásával.

Azoknak a követőinek, akik vevőivé váltak érdemes kínálni a további termékeit, főtermékeit, prémium termékeit, havidíjas szolgáltatásait, stb.

Majd ismét emelve a szintet újravásárlásra ösztönözni őket.

Ezek alapján összeállítva az értékesítési folyamatot, garantálható a siker!

Az így képződő követők sokkal nagyobb arányban vásárolnak majd Öntől, hisz bíznak Önben, értékes dolgokat kapnak Öntől.
5. fejezet:
Információ-információ-információ

Információ - információ - információ
(Pénz-pénz-pénz)
Most már folyamatokban gondolkodik. Tökéletes!

A következő lépés, hogy folyamatait lépten-nyomon megújulóvá kell tennie.
Ennek pedig a legjobb módja, ha sok-sok értékes és hasznos információt ad közönségének.

Váljon a közössége igényeinek kutatójává!

Mint ahogy Ön is információt keresett egy témában amikor rátalált oldalamra, ugyanezt kell tennie!
Hisz még mindig olvassa cikkem, tehát az Ön számára lényeges és értékes dolgokról írok.

Értékesítési csatorna bemenetek megújítása
Folyamatosan

újabb és újabb értékesítési csatorna

bemenetet kell generálnia szakmai cikkek készítésével.

Itt említeném meg a 9. hiba lehetőségét, melyet nem szabad elkövetnie!

#9. hiba
Gyorsan összeszed pár cikket
Mint fentebb írtam és nem győzöm hangsúlyozni
a siker nem a cikkek mennyiségben
rejlik, hanem a minőségben.

Olyan cikkeket kell készítenie, mely magával ragadja az olvasót, igazi értéket ad számára, segítséget nyújt a problémájára.

Nem szolgáltatom ezzel ki magam a konkurenciának?

Ha egyediséget csempészett bele az ötletébe, akkor nem számít, hisz Önnel fogják azt azonosítani!

Ahogy készíti a marketing folyamatait, nem szabad figyelmen kívül hagynia, hogy mire van igénye a közönségének.

#10. hiba
Nem kell a visszacsatolás, hisz ismerem a piacot
Menet közben alaposabban megismeri piacát és közönségét. Ezáltal sokkal pontosabban fog tudni majd fogalmazni számukra.

Nagyobb érzelmi kötődés, több bevételHa kutatja az igényeiket, megismeri szóhasználatukat. Így megfogalmazva cikkeit sokkal nagyobb érzelmi kötődést érhet el.

Ezzel eléri azt, hogy visszalátogatnak weboldalára újabb információkhoz jutni, egy bizalmi szint felett pedig vásárolni.

Időnként érdemes kérdőívek formájában tájékozódni a célközönségnél, hogy milyen problémáik a legégetőbbek, mikre keresik leginkább a válaszokat.

Ezekre az igényekre érdemes marketing folyamatokat felépíteni.

Szokott Ön ajánlásokat kérni az elégedett vevőitől?

Ha nem, szükség lenne rá, melyeket kiválóan fel lehet használni értékesítési kommunikációban bizalomépítésre.

Ha már vannak folyamatai, azt is kommunikálja amire szüksége van a látogatóinak, akkor sem szabad még hátradőlni, hogy most már minden sínen van, mert még ekkor is félre csúszhatnak dolgok.

#11. hiba
Majd a folyamat végén ellenőrizzük az eredményességet

Marketing stratégiai projekt vizsgálati pontok

Mint bármilyen projekt esetében - ez is annak tekinthető, például marketing stratégiai projektnek - szükséges kontroll pontokat felállítani, ezekkel biztosítható az eredményesség.


Önnek is információra van szüksége végtelen mennyiségben!

Az

értékesítési csatorna vizsgálatára

egyszerűen felállítható egy ellenőrző lista, mellyel kellő információhoz juthat, hogy megfelelően teljesít-e.
  • Ha hirdeti a cikket valahol, hányan kattintanak a hirdetésére?
    (ha keresőmotorból jönnek látogatók, akkor ugyanezt a találati listán elhelyezkedő cikkre kell vizsgálni)

  • Organikus találati listán hanyadik helyre tud eljutni a cikk, azaz a szöveganyag mennyire megfelelően kereső optimalizált?

  • A cikkre, hirdetésre kattintók:
    1. Milyen arányban olvassák el a cikket?
    2. Mennyi időt töltenek az oldalon?
    3. Mennyien mennek tovább egyéb oldalakra a weboldalon?
    4. Milyen részekre kattintanak a cikkben?
    5. Meddig görgetnek le benne?

  • Az ügyfélcsalogató mágnesek általi feliratkozások milyen arányban állnak az cikket olvasókkal?

  • Az ezek kapcsán küldött leveleket vizsgálva:
    1. Hányan nyitják meg a leveleket a feliratkozókból?
    2. Milyen arányban kattintanak a levelekben elhelyezett linkekre?
    3. Mely levelek emelhetőek ki statisztikailag legalacsonyabb, illetve legmagasabb érdeklődési arányúként?

  • A kínált belépő terméket hányan veszik meg?

  • A főtermékeket, prémium termékeket, havidíjas szolgáltatásokat milyen arányban rendelik meg a feliratkozók?

  • Újraértékesítésre mennyire ösztönözhetőek a követői?

Ugye mennyi mindenre lehet figyelni?

Ne aggódjon, menni fog!


"Két koponya több, mint egy!"


Látom, mennyire elhivatott, - végigolvasta cikkemet Kacsintás, amit ezúton köszönök - ez meg fogja hozni a gyümölcsét.

Kezdjünk bele együtt egy nagy kalandba!!!


Jelentkezzen most ingyenesen a honlaptervezés sorozatraJelentkezzen most INGYENESEN!

Tervezzünk együtt honlapot 15 nap alatt!

Éljen a 275 000 Ft értéket képviselő honlaptervezést elősegítő tudásanyag adta lehetőségekkel, melyeket az e-mail sorozat folyamán ajándékként letölthet magának.

Jelentkezzen MOST, hogy ne maradjon le róla!


Kérem írja meg véleményét a cikkről, vagy ha bármi kérdése van szívesen válaszolok!
Softwinner Kft - ügyvezető
Üdvözlöm, Nagy Gábor vagyok a Softwinner Kft. tulajdonosa.
Programozóként mindig azért dolgozom, hogy a ügyfeleim számára kiváló eredményeket produkáló rendszereket adjak.

Cikkeimmel abban kívánok Önnek segíteni, hogy hosszú évek alatt megszerzett tapasztalataimmal támogassam előrehaladását az online világban.

SOFTARANEO honlap ügyvitellel, hálóra fel mindennel!




Megosztom másokkal